ABSTRAKTY I INFORMACJE O AUTORACH
|
IMIĘ I NAZWISKO |
TEMAT |
INSTYTUCJA |
Maria Aleksandrovich |
Jabłko od jabłoni... Czyli o wsparciu i rozwoju zdolności dziecka w rodzinie |
Akademia Pomorska w Słupsku |
Olga Banit |
Aktualne problemy edukacji na Ukrainie w obliczu zmian cywilizacyjnych |
Narodowa Akademia Nauk Pedagogicznych Ukrainy |
Dominika Bardzińska |
Wokół sylwetki pedagoga zdolności |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Alicja Baum, Joanna Łukasiewicz-Wieleba |
Problemy rodzinne a rozpoznawanie zdolności dzieci na przykładzie rodzin ze środowiska wiejskiego |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Ewelina Bereziewicz |
Poglądy Edwina Gordona na strukturę i rozwój uzdolnienia muzycznego |
Uniwersytet Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie |
Iwona Błaszczak |
Konstrukty osobiste nauczyciela - jako kluczowa kompetencja komunikacyjna w pracy z uczniem zdolnym |
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie |
Ołena Boczarowa |
Organizacja wsparcia psychologicznego dla uczniów zdolnych w Polsce i na Ukrainie |
Instytut Języków Obcych w Gorliwce (Ukraina) |
Ludmiła Burkova |
Modele wsparcia pedagogicznego rozwoju umiejętnoci dzieci uzdolnionych |
Narodowa Akademia Nauk Pedagogicznych Ukrainy |
Małgorzata Chmurzyńska |
Kompetencje i strategie pedagogiczne nauczycieli instrumentu ze szkół muzycznych I st. - oczekiwania a rzeczywistość |
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina |
Józef Chwedorowicz |
Rozwój zdolności dziecka w środowisku rodzinnym |
Fundacja Innowacji Społeczno-Kulturalnych w Warszawie |
Stanisław Dawidziuk |
Zdolny uczeń dziś - kreatywny menedżer jutro |
Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie |
Barbara Dudel |
Kompetencje kluczowe w ocenie uczniów klas trzecich i szóstych szkoły podstawowej |
Uniwersytet w Białymstoku |
Dorota Dziedziewicz, Izabela Lebuda |
Edukacja nieformalna w Internecie - analiza blogów prowadzonych przez rodziców |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Aleksandra Gajda |
Zdolności - magazyn aktywnych rodziców. Szerzenie idei zdolności na przykładzie elektronicznego magazynu pt. Zdolności |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Marta Galewska-Kustra |
Szkolne (i nie tylko) przestrzenie twórczości. Przestrzeń jako element środowiskowych uwarunkowań aktywności twórczej |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Joanna Garbulińska-Charchut |
Czy trudno być uczniem zdolnym? Uczeń zdolny w relacjach z rówieśnikami |
Akademia Ignatianum w Krakowie |
Dorota Gębuś |
Mindmapping jako metoda wspierania aktywności twórczej ucznia zdolnego w procesie nauczania i uczenia się |
Akademia Jana Długosza w Częstochowie |
Małgorzata Głoskowska-Sołdatow |
Porozumiewanie się w języku ojczystym - kompetencja kluczowa w opiniach trzech partnerów edukacyjnych |
Uniwersytet w Białymstoku |
Aneta Gop |
Badanie jednostek uzdolnionych w ramach Integralnego Pluralizmu Metodologicznego Kena Wilbera |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Monika Góral |
Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem e-learningu |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Andrzej Góralski |
Reguły i sposoby podejmowania zadań |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Oleg Hirnyy |
Środowisko szkolne i środowisko pozaszkolne - problem koherencji |
Obwodowy Instytut Podyplomowej Oświaty Pedagogicznej we Lwowie |
Ewa Jakimowska |
Inwencja jako dyspozycja zdolnych |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Ewa Jakubiak-Zapalska |
Rola środowiska rodzinnego we wspieraniu ucznia zdolnego realizującego obowiązek szkolny w ramach indywidualnego toku nauki |
Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu |
Aneta Kamińska |
Dziecko zdolne we wczesnym wieku szkolnym w przestrzeni edukacyjnej szkoły podstawowej |
Akademia IGNATIANUM w Krakowie |
Kamila Magdalena Kosiak |
Współczesne szkoły ponadgimnazjalne wobec problematyki zdolności |
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie |
Marcin Kolemba |
Czynniki o kluczowym znaczeniu dla osiągnięć szkolnych - wnioski z badań w obszarze psychologii pozytywnej |
Uniwersytet w Białymstoku |
Ewa Kopeć |
Specyfika pracy z uczniem zdolnym |
Wydział Zamiejscowy Nauk o Społeczeństwie w Stalowej Woli KUL |
Julia Kosałka |
Rozwój uzdolnień plastycznych z perspektywy absolwenta edukacji artystycznej |
|
Tamara Kozikowska |
Rodzice i nauczyciele jako świadomi sprzymierzeńcy w rozwijaniu uzdolnień uczniów |
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku |
Izabella Kust |
Uczeń zdolny a środowisko szkolne i innowacyjny rynek pracy |
Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie |
Wiesława Limont |
Zdolności jako asynchronia rozwojowa |
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu |
Joanna Lysy |
Rola stereotypów w postrzeganiu ucznia zdolnego przez nauczycieli |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Joanna Łukasiewicz-Wieleba |
Szkoła i nauczyciele wobec uczniów zdolnych |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Anna Róża Makaruk |
Rozpoznawanie i roziwjanie uzdolnień uczniów poprzez działania twórcze |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Małgorzata Makiewicz |
Od fotografii do kultury matematycznej. Zarys koncepcji nauczania |
Uniwersytet Szczeciński |
Elena Merzlykova |
Psychological aspects of development of informative literacy of subjects of the educational systems |
Narodowa Akademia Nauk Pedagogicznych Ukrainy |
Joanna Michalak-Dawidziuk |
Uczeń zdolny - wyzwaniem dla współczesnej polskiej szkoły i nadzieją dla europejskiego rynku pracy |
Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie |
Ewa Antonina Muzioł |
Rola projektu edukacyjnego w kształceniu uczniów zdolnych |
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II stopnnia w Gdańsku |
Krystyna Najder-Stefaniak |
Uczeń zdolny i modele sytuacji edukacyjnej |
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie |
Bartłomiej Nowacki |
Nagły przełom czy powolny przyrost? Opis i pomiar stylów tworzenia |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Barbara Nowak |
Muzeum jako miejsce działań twórczych ucznia zdolnego pochodzącego z rodziny dysfunkcyjnej |
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka w Warszawie Wydział Nauk społeczno-Pedagogicznych w Katowicach |
Nina Nowykowa |
Psychologiczno-pedagogiczne zasady rozwoju osobowości ucznia uzdolnionego |
Lwowski Obwodowy Instytut Podyplomowej Oświaty Pedagogicznej (LOIPOP) |
Małgorzata Olczak |
Zasady dydaktyki twórczości |
Politechnika Łódzka |
Magdalena Ostolska |
Szkoła jako miejsce rozwoju ucznia - szkoły waldorfskie |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Lidia Pasich |
Wykorzystanie metafory w pracy z uczniem zdolnym - na przykładzie programu Taki jak Mozart |
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli |
Barbara Pieronkiewicz |
Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień matematycznych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych |
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie |
Anna Pikała |
Stymulowanie twórczych postaw uczniów podczas szkolnych zajęć artystycznych |
Uniwersytet Łódzki |
Barbara Pilipczuk Katarzyna Misior |
Rozpoznawanie i wspomaganie zdolności dzieci w wieku wczesnoszkolnym w środowisku wiejskim |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Bogdan Piontkovsky-Vyhvaten |
Analiza ludzkich losów w tworzeniu strategii życiowej zdolnych |
NASP w Kijowie, Ukraina |
Elżbieta Płóciennik |
Rozwijanie mądrości dziecka w kontekście teorii WICS R. Sternberga |
Uniwersytet Łódzki |
Anna Pogromskaya |
Working with Gifted Students as a Vital Component of Future Teacher's Professional Competence |
|
Maria Porzucek-Miśkiewicz |
Samopoczucie ucznia zdolnego w szkole |
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Agnieszka Podbilska-Kłosowska, Anna Gagat-Matuła |
Uczeń zdolny w grupie rówieśniczej |
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie |
Irena Pufal-Struzik |
Rodzina jako środowisko wspomagania rozwoju dziecka zdolnego |
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach |
Danuta Rozmus Aneta Gołąbek |
PAPIK narzędziem rozwijania aktywności i kreatywności gimnazjalistów |
Gimnazjum nr 72 w Warszawie |
Andrzej Sękowski, Sywlia Gwiazdowska |
Rodzina jako środowisko wsparcia ucznia zdolnego |
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II |
Goretta Siadak |
Rola nowoczesnych technologii cyfrowych w rozwoju poznawczym ucznia zdolnego |
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy |
Aleksandra Sieczych-Kukawska |
Jak ciekawie uczyć języka obcego? - idea integracji propozycją pracy z uczniem zdolnym na poziomie wczesnoszkolnym |
Uniwersytet Łódzki |
Joanna Smogorzewska |
Łatwiejszy znaczy bardziej efektywny, czy bardziej efektywny znaczy trudniejszy? Zależności między trudnością metody a jej skutecznością w rozwijaniu twórczości językowej pięciolatków |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Paulina Soliwoda Weremczuk Ewa |
W wirtualnym świecie twórczych zdolności |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Piotr Soszyński |
Edukacja muzyczna wspomagana komputerem |
Uniwersytet Łódzki |
Małgorzata Stańczak, Antoszewska Beata |
Dzieci zdolne z chorobą przewlekłą w systemie oświaty |
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie |
Elżbieta Subocz |
Status społeczno-ekonomiczny rodziny jako determinanta szans edukacyjnych dzieci |
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie |
Ewa Szatan |
Narracje studentów wczesnej edukacji i nauczycieli o 'zaprzepaszczonych' szansach zdolnych muzycznie dzieci |
Uniwersytet Gdański |
Roksolana Szwaj |
Trening twórczości a kształcenie uzdolnionej osobowości |
Narodowy Uniwersytet "Politechnika Lwowska" |
Lidia Śleszyńska |
Jaką wiedzę o zdolnościach i trudnościach dziecka daje nam zapis jego fal mózgowych. QEEG , czyli mapa mózgu - kilka słów o diagnostycznym badaniu punktowym mózgu |
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7 w Warszawie |
Marta Trusewicz-Pasikowska |
Uczeń zdolny - pożądany czy niechciany? |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Maria Trzcińska-Król |
Efektywna współpraca nauczycieli i rodziców |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Ewa Weremczuk |
Teorie Carol Dweck dotyczące przekonań o stałości lub zmienności ludzkich atrybutów w świetle tematyki zdolności |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Justyna Wiśniewska |
Przestrzeń wirtualna miejscem rozwijania uzdolnień |
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie |
Marta Wróblewska |
Wspieranie rozwoju osiągnięć - rola kształcenia transgresyjnego |
Uniersytet w Białymstoku |
Herbert Zoglowek |
Gifted and talented in Norway - blessing or curse? |
Finnmark University College, Alta, Nowary Akademia Pomorska w Słupsku |
Olexsii Zviryk |
Mechanizm psychologiczny zdolności Zviryk'a |
Otwarty Międzynarodowy Uniwersytet Rozwoju Człowieka na Ukrainie |