III Konferencja "Uczeń zdolny i twórczy w środowisku szkolnym"

Składamy serdeczne podziękowania wszystkim uczestnikom i prelegentom III Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Metodycznej pt.: "Uczeń zdolny i twórczy w środowisku szkolnym" zorganizowanej przez ZAKŁAD METODOLOGII I PEDAGOGIKI TWÓRCZOŚCI, która odbyła się 22 - 23 września 2011 r. przy patronacie:

logo Wydawnictwa Szkolego PWN

 

Okładka książki 'Wokół problematyki zdolności' pod red. Jana Łaszczyka i Małgorzaty Jabłonowskiej, tom 1 Okładka książki 'Wokół problematyki zdolności' pod red. Jana Łaszczyka i Małgorzaty Jabłonowskiej, tom 2

ANEKS DO PUBLIKACJI 

Spis treści cz.1  

Spis treści cz.2

 

KOMITET ORGANIZACYJNY:

Przewodniczący: prof. Jan Łaszczyk

Sekretarz:

dr Małgorzata Jabłonowska

dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba

 

 Członkowie:

Problematyka konferencji:

  • Diagnozowanie zdolności i predyspozycji twórczych (metody i narzędzia diagnozy, standaryzowane i nieformalne sposoby identyfikacji zdolnych, możliwości i ograniczenia badania potencjału twórczego)

  • Rozwijanie zdolności i predyspozycji twórczych (obszary i przykłady działań, oraz czynniki warunkujące ich efektywność)

  • Rodzina i szkoła jako miejsce ujawniania się i wspierania zdolności (uwarunkowania genetyczne i środowiskowe rozwoju zdolności, postawy rodzicielskie a rozwój potencjału twórczego, działania szkoły na rzecz rozwoju twórczości uczniowskiej, grupa rówieśnicza wobec zdolnych i twórczych)

  • Pedagog zdolności i pedagog twórczości - rozwój osobisty i zawodowy (samorozwój, samokształcenie, możliwości wspierania nauczycieli, działania praktyczne)

  • światowe tendencje pracy z uczniem zdolnym i twórczym (założenia teoretyczne, programy, przykłady dobrej praktyki)

  • środowisko informatyczne miejscem inspiracji i wsparcia ucznia zdolnego i twórczego (elektroniczne środki pozyskiwania i wymiany informacji - strony internetowe, blogi, fora dyskusyjne, informatyczne narzędzia autoprezentacji zdolnych i efektów działań twórczych).

 

ABSTRAKTY I INFORMACJE O AUTORACH

IMIĘ I NAZWISKO TEMAT INSTYTUCJA
Maria Aleksandrovich Dziecko uzdolnione choreograficznie: kilka cech portretu osobowościowego Akademia Pomorska w Słupsku
Ewa Arciszewska Czy w praktyce rozpoznawania uzdolnień "intuicja faworyzuje profesjonalistów"? Wydział Nauk Społecznych
Szkoła Wyższa im. B. Jańskiego w Warszawie
Beata Dyrda Polityka, organizacja i programy pracy z uczniem zdolnym w Anglii i Niemczech - analiza komparatystyczna Uniwersytet Śląski
Dorota Dziedziewicz
Aleksandra Gajda
Działania na rzecz wspierania rozwoju zdolności w wybranych krajach Europy. Przykłady dobrej praktyki Zakład Psychopedagogiki Kreatywności
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Dorota Dziedziewicz
Małgorzata Połowniak
Obserwacja zabawy oraz aktywności zabawowo-zadaniowej w procesie identyfikacji dziecięcej kreatywności Zakład Psychopedagogiki Kreatywności
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Marta Galewska-Kustra Stymulowanie twórczości uczniów w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Artystycznej w Zakopanem z perspektywy teoretycznego modelu szkoły wspierającej rozwój twórczości ucznia Zakład Psychopedagogiki Kreatywności
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Teresa Giza Przestrzenie twórczości młodzieży - kreacja siebie, kreacja drogi ku bliskim Wszechnica Świętokrzyska w Kielcach
Joanna Gjorgievska Rozwój systemu pracy z uczniami zdolnymi i utalentowanymi w szkołach podstawowych Republiki Macedonii Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Joanna Jachim-Poleszak
Elwira Tomasiak
Twórczość poszukiwaniem talentów Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sztumie
Kamila Kosiak Grupa rówieśnicza wobec zdolnych i twórczych - struktura socjometryczna klasy III szkoły podstawowej Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Tamara Kozikowska Kształcenie uzdolnień ucznia a możliwości środowiska edukacyjnego w świetle przeprowadzonych badań Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku
Katarzyna Krawczyk
Paulina Soliwoda
Ewa Weremczuk
Jak pracować z uczniem zdolnym? Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Krzysztof Łysak Tablica interaktywna, narzędziem inspirującym ucznia i nauczyciela do twórczego działania w szkole XXI wieku Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
Aneta Łyżwa Badania neurobiologiczne inteligencji Zakład Metodologii i Pedagogiki Twórczości,
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Marzenna Magda-Adamowicz Struktura rodzin a twórczość dzieci 7-10-letnich Zakład Teorii Wychowania i Pedeutologii
Uniwersytet Zielonogórski
Aldona Małyska Nauczyciele o metodach i formach pracy z uczniem zdolnym Katedra Pedagogiki Ogólnej
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Tatiana Milova Talent Pedagogue: from Individual Position to Social and Cultural Mission  
Ewa Antonina Muzioł Przyspieszenie nauki strategią kształcenia uczniów zdolnych i utalentowanych Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II Stopnia w Gdańsku
Stanisław Nowel Nauczyciel ucznia uzdolnionego - wymiar normatywny i rzeczywisty Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Suwałkach
Małgorzata Olczak Wizje przemian edukacyjnych a kwalifikacje i kompetencje zawodowe nauczycieli Zakład Nauk Humanistycznych
Politechnika Łódzka
Joanna Orda Uczniowskie portfolio Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
Alicja Ostrowska Szkoła miejscem wspierania rozwoju twórczości uczniów? Teoria i praktyka Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Głogowie
Iwona Ostrowska Program autorski "Rozwijanie aktywności twórczej dzieci" jako przykład działań wspomagających rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Poddębicach
Lidia Pasich Model Wzbogaconej Triady Josepha Renzulliego jako podstawa organizacji programu "Taki jak Mozart" i certyfikatu "Szkoła Pięknych Umysłów" Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Irena Pufal-Struzik Kim być i jak żyć? Twórcze poszukiwanie siebie i własnej drogi życiowej przez młodzież Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Aleksandra Rogowska,
Bożena Wojciechowska-Maszkowska
Dorota Borzucka
Krzysztof Kręcisz
Barbara Wojtarowicz
Zdolności twórcze i muzyczne dzieci sześcioletnich w kontekście wybranych aspektów zdolności motorycznych Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii

Politechnika Opolska
Przedszkole Publiczne nr 20 w Opolu
Joanna Smogorzewska "(...) Wybieraj... albo pojedziemy w Turcjów, albo do domków (...)" - werbalne interakcje pięciolatków w czasie układania bajek Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Z. l. Sobolewski Preparation for School Olympiads as a Stimulation of Intellectual, Ideological and Personal Growth of Talented Children  
Małgorzata Stańczak Współczesna szkoła zawodowa wobec wyzwań rozwoju zdolności uczniów - potencjał i ograniczenia Katedra Pedagogiki Ogólnej
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Katarzyna Szostak-Król
Anna Tyszka
Rozwijanie twórczej aktywności literackiej dziecka w praktyce edukacyjnej (szkoła podstawowa) Szkoła Podstawowa nr 26 w Białymstoku
Grażyna Śleszyńska Problematyka twórczości w edukacji matematycznej. Rozwijanie umiejętności matematycznych w Młodzieżowej Akademii Umiejętności Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Marta Tomaszewska Jak zamienić szkolną salę w laboratorium naukowe? Prezentacja programu Uniwersytet Dzieci w szkole Fundacja Uniwersytet Dzieci
Herbert Zoglowek Modern aspects of gifted and talented education in Norway Finnmark University College, Alta, Nowary
Akademia Pomorska w Słupsku

 

 


 

KOMUNIKATY I AKTUALNOŚCI

 

WAŻNE TERMINY

Prelegenci:

Termin składania zgłoszeń i nadsyłania abstraktów - 30.06.2011 r.

Termin wnoszenia opłaty i nadsyłania referatów do publikacji - 31.07.2011 r.

Pozostali uczestnicy

Termin składania zgłoszeń i wnoszenia opłaty - 31.08.2011 r.